Havacılık sektöründe hafif ve dayanıklı olması sebebiyle genel olarak alüminyum, titanyum ve nikel alaşımları kullanılmaktadır. Bu malzemelerin işlenmesi için kullanılan takımların sürtünmeye, aşınmaya ve yüksek işlem sıcaklıklarına dayanıklı olması istenmektedir.
Bu bağlamda, havacılık sektöründe kullanılan hafif alaşımların takım yüzeyine yapışma-sıvanma eğiliminde olması sebebiyle kullanılacak kaplamanın adhesif aşınma etkilerine dayanıklı olması gereklidir. Aynı zamanda özellikle molibden, krom, nikel gibi alaşım elementlerinin set ve aşındırıcı etkileri sebebiyle kullanılan kaplamanın abrazif aşınmaya dayanıklı olması ve bu alaşım elementlerinin talaşlı imalat sırasında aşırı ısınma eğiliminde olması sebebiyle kaplamanın yüksek sıcaklıklara dayanıklı olması beklenmektedir.
Tüm bu beklentileri optimal düzeyde sağlayacak bir kaplama seçimi, takım verimliliğinin arttırılması ve üretilen parça başına takım maliyetinin düşürülmesi açısından kritik öneme sahiptir.